T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
RİZE VALİLİĞİ
Derepazarı İlçe Nüfus Müdürlüğü
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ (EN GEÇ SÜRE) |
|
1 |
DOĞUM İŞLEMLERİ |
Doğum bildirimi, doğumu gösteren resmî belgeye dayanarak yapılabileceği gibi sözlü beyana dayalı olarak da yapılabilir. İlgililerin nüfus kaydını içeren kimlik bilgileri veya aile kütüklerinde kayıtlı oldukları yeri gösteren belgeleri ve çocuğa konulan adın belirtildiği dilekçe ile birlikte ilçe nüfus müdürlüklerine veli (ana, baba), vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde ise, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından yapılabilir. Resmi vekiller, çocuğun adının da belirtildiği özel vekillik belgesi ibraz etmek suretiyle, müvekkilleri adına bildirimde bulunabilirler. Sağ olarak dünyaya gelen her çocuğun, doğumdan itibaren Türkiye'de otuz gün içinde olayın olduğu yerin veya herhangi bir nüfus müdürlüğüne, yurt dışında ise altmış gün içinde dış temsilciliğe bildirilmesi zorunludur. |
5dk |
|
2 |
ÖLÜM |
Ölüm olayının; ölümün meydana geldiği, ilçe nüfus müdürlüğüne bildirilmesi zorunludur. |
5dk |
|
3 |
EVLENME |
Evlendirme memuru; belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, ilçe müftülüğü ve köylerde muhtardır. Eşlerden birinin yabancı olması halinde evlendirmeye, il ve ilçe belediye evlendirme memurlukları ile nüfus müdürleri yetkilidir. On sekiz yaşını doldurmuş, mahkemece vesayet altına alınmamış olan erkek ve kadın başka bir kimsenin rızası veya iznine bağlı olmaksızın evlenir. Ayrıca; Evlenme dosyasına aşağıdaki belgeler konulur: Evlenmenin Nüfus İdaresine Bildirilmesi ve Aile Kütüklerine Tescili Evlenen Kadının Soyadına İlişkin Esaslar |
5dk |
|
4 |
BOŞANMA |
Boşanma, evlilik birliğinin mahkeme kararının kesinleşmesi ile son bulmasıdır. Boşanma tarihi, boşanma kararının kesinleştiği tarihtir. Boşanmanın Aile Kütüğüne Tescili Mahkeme yazı işleri müdürü tarafından iki örnek olarak gönderilen boşanma kararı aile kütüklerine işlenir. |
3dk |
|
5 |
KAYIT DÜZELTME |
Bildirim Yükümlülüğü ve Süre Kayıt düzeltme ve değişikliklere ilişkin mahkeme kararları, kesinleşme tarihinden itibaren 10 gün içerisinde, mahkeme yazı işleri müdürü tarafından o yerin ilçe nüfus müdürlüğüne gönderilir. Usul ve Yetkili Mahkeme. Dayanak belgelerindeki bilgilerin aile kütüklerine işlenmesi sırasında yapılmış bir maddi hata söz konusu değilse; aile kütüğünün her hangi bir kaydında düzeltme veya değişiklik, Türk Medeni Kanununun 39. maddesi uyarınca mutlaka kesinleşmiş mahkeme kararı ile yapılır. Aynı konuya ilişkin nüfus kaydının düzeltilmesi davası ancak bir kere açılabilir. |
3dk |
|
6 |
KİMLİK KARTI |
(1) Her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı almak zorundadır. (2) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvuruları Genel Müdürlük web portalı üzerinden ya da çağrı merkezinden (Alo 199) alınacak randevu ile veya randevusuz olarak yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır. (3) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvurusu, üzerinde fotoğraf bulunan geçerli bir kimlik belgesi ve bir adet biyometrik fotoğraf ile yapılır. (4) On beş yaşını tamamlayanların Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı başvurusunda biyometrik veri, biyometrik fotoğraf ve imzası alınır. (5) On beş yaşını tamamlamış başvuru sahiplerinin şahsen; on beş yaşını tamamlamayanların başvuruları ise veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba, ergin kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından yapılır. (6) On beş yaşını tamamlamayanlardan biyometrik veri, biyometrik fotoğraf ve imza alınmaz. Ancak, talep edilmesi halinde her yaş grubundaki çocuklara fotoğraflı Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı düzenlenir. (7) Başvurusu alınan Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı, kişiselleştirildikten sonra posta ile belirtilen adrese teslim edilir. (8) On beş yaşını tamamlayan kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı kendilerine veya başvuru sırasında kendisi dışında alacak kişiyi belirlemesi halinde belirlenen kişiye teslim edilir. Bu durumda talepte bulunan ile teslim alacak kişi arasında soy bağı bulunması şartı aranmaz. (9) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı sahibi, kartı teslim aldığında kontrol etmekle, kartta maddi hata bulunduğunu tespit etmesi halinde iade etmekle, kartın yenilenmesini gerektiren bir durum olması halinde kartını yeniletmekle, kartı kaybetmesi durumunda durumu yurt içinde çağrı merkezi veya ilçe nüfus müdürlüklerine; yurt dışında en yakın dış temsilciliğe bildirmekle yükümlüdür. (10) Başvuru sonrasında, Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartının hangi aşamada olduğu kurumumuz web sayfası ve e-devlet üzerinden, Alo199 Çağrı Merkezinden, SMS ya da e-posta ile yapılan bilgilendirme ile takip edilebilir. Yurt içinden yapılan başvurularda kartın teslim adresinin yurt içi adresi olması gereklidir. Dış temsilciliklerce alınan başvurularda kişiselleştirilen Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı dış temsilcilikler yoluyla başvuru sahibine teslim edilmek üzere Dışişleri Bakanlığına gönderilir. (11) Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı teslim edildikten sonra kart sertifikası aktif hale getirilir
Kimlik Kartı Bedeli Değerli kağıt bedelleri her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığınca belirlenmekte olup 2021 yılı için; kanuni bildirim süresi dışında doğum nedeniyle ve değiştirme nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 30 TL, kayıp nedeniyle düzenlenen kimlik kartı için 60 TL. değerli kağıt bedeli alınmaktadır. |
10dk |
|
7 |
MAVİ KART |
Doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybeden kişilere, talepleri halinde sayılan haklardan faydalanabileceklerini gösteren Mavi Kart düzenlenerek verilir. Bu Kart, 21/02/1963 tarihli ve 210 sayılı Değerli Kağıtlar Kanunu kapsamındadır. |
5 dk |
|
8 |
AİLE CÜZDANI |
Bir aileyi oluşturan eş ve çocukların kimlik bilgilerini kapsayan ve kişilerin uyruğunu kanıtlayan çok dilli resmi belgedir. Uluslararası aile cüzdanı değerli kağıtlar kapsamı içerisinde yer almaktadır. Uluslararası aile cüzdanı evlenme sırasında eşlere verilir. Evlenme sonrasında yerleşim yerinin mahalle veya köy muhtarınca ya da çalışılan resmi daire veya kurum amiri tarafından onaylanan uluslararası aile cüzdanı talep belgesi ile anılan belgedeki fotoğrafların aynısı birer adet fotoğrafla müracaat edilmesi halinde; yurt içinde ikamet edilen yerin nüfus müdürlüğünce, yurt dışında dış temsilciliklerimizce düzenlenerek eşlerden birine veya resmi vekiline imza karşılığında verilir. Aile cüzdanlarında 160TL cüzdan ücreti alınır.
|
10dk |
|
9 |
PASAPORT BAŞVURUSU |
Pasaport Başvurusu Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü https://randevu.nvi.gov.tr internet adresi üzerinden ya da Çağrı Merkezinden (Alo 199) randevu alınarak veya randevusuz olarak yurt içinde, hususi ve hizmet damgalı pasaportlar için İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine, umuma mahsus pasaportlar için ise İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır. Vize Süresi Devam Eden Pasaportlar Vize süresi devam eden pasaportların değişim işlemlerinde; başvuru sırasında eski pasaport sayfaları iptal kaşesi ve delme suretiyle geçersiz hale getirilmektedir. Vize süresi, ikamet izni, çalışma izni gibi geçerlilik süresi devam eden durumu gösterir pasaport sayfalarına iptal işlemi uygulanmaz. İlgili, seyahat sırasında eski pasaportu ile birlikte yeni pasaportunu taşımak zorundadır. Pasaport Çeşitleri 6 tip pasaport bulunmaktadır. Bunlar :• Umuma Mahsus Pasaport ( bordo renkte) • Hususi Damgalı Pasaport (yeşil renkte) • Hizmet Damgalı Pasaport (gri renkte) • Diplomatik Pasaport ( siyah renkte) (Dışişleri Bakanlığınca verilmektedir.) • Geçici Pasaport (Pembe renkte) (Dış Temsilciliklerce verilmektedir.) • Yabancılara Mahsus Pasaport (Göç İdaresi Genel Müdürlüğünce verilmektedir.) Umuma Mahsus Pasaport Başvurusu İçin İstenilen Belgeler • T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi, • Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf, • Yasal temsilcilerin başvuru merkezinde hazır bulunmamaları halinde; kısıtlı veya ergin olmayan kişiler için muvafakatname, • Öğrencilerin harçsız pasaport başvurularında; "Öğrenci Belgesi" (Başvuru esnasında sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir.) • Başvuru öncesinde pasaport defter ve harç bedelinin ödenmesi (Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvuru esnasında ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir.) • Eski pasaport (Daha önceden alınmış ve iptali yapılmamış pasaportların başvuruda getirilmesi gerekmektedir.) Hususi Damgalı Pasaport Başvurusu İçin İstenilen Belgeler • T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi, • Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf, • Çalışan kamu görevlileri, ihracatçılar ve avukatlar için hususi damgalı pasaport talep formu, • “Emeklilik veya çekilme nedenleri ile görevinden ayrılanlar için bir defaya mahsus kadro durumunu gösterir elektronik veya ıslak imzalı resmi yazı (Bu belgeyi kişiler son görev yaptıkları kurumlarından almaları gerekmektedir.)” • Birinci derece kadro ile emekliliğe hak kazanmış olan belediye başkanları için; Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Kamu Görevlileri Emeklilik Daire Başkanlığından alınan durumlarını gösterir resmi yazı, • Yasal temsilcilerin başvuru merkezinde hazır bulunmamaları halinde; kısıtlı veya ergin olmayan kişiler için muvafakatname, • Ebeveynlerinin hakkından dolayı hususi damgalı pasaport alacak çocuklar için; "Öğrenci Belgesi" (Sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir. Ayrıca ergin olmayan çocukların öğrenci olmamaları halinde 18 yaşına kadar hususi damgalı pasaport verilir.) • Ebeveynlerinin hakkından dolayı hususi damgalı pasaport alacak engelli ergin çocuklar için "Sağlık Kurulu Raporu" • Eski pasaport (Daha önceden alınmış ve iptali yapılmamış pasaportların başvuruda getirilmesi gerekmektedir.) • Başvuru öncesinde pasaport defter bedelinin ödenmesi (Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvuru esnasında ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir. Hususi damgalı pasaportlar harçtan muaftır.) Hizmet Damgalı Pasaport Başvurusu İçin İstenilen Belgeler • T.C. kimlik kartı, nüfus cüzdanı veya geçici kimlik belgesi, • Son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf, • Hizmet damgalı pasaport talep formu, • Kamu görevlisi olmayanlar için talep formu ile birlikte görev onayı, • Ebeveynlerinin hakkından dolayı hizmet damgalı pasaport alacak çocuklar için; "Öğrenci Belgesi" (Sistemde öğrencilik durumunun doğrulanması halinde belge talep edilmeyecektir. Ayrıca ergin olmayan çocukların öğrenci olmamaları halinde 18 yaşına kadar hak sahibinin pasaport süresi dikkate alınarak hizmet damgalı pasaport verilir.) • Ebeveynlerinin hakkından dolayı hizmet damgalı pasaport alacak engelli ergin çocuklar için "Sağlık Kurulu Raporu" • Yasal temsilcilerin başvuru merkezinde hazır bulunmamaları halinde; kısıtlı veya ergin olmayan kişiler için muvafakatname, • Eski pasaport (Daha önceden alınmış ve iptali yapılmamış pasaportların başvuruda getirilmesi gerekmektedir.) • Başvuru öncesinde pasaport defter bedelinin ödenmesi (Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvuru esnasında ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir. Hizmet damgalı pasaportlar harçtan muaftır.) Harçsız Umuma Mahsus Pasaport Alabilecek Kişiler • Tahsilde olup 25 yaşını doldurmamış öğrencilere, • Yabancı memleketlere öğrenim için gideceklere, • Uçuş Ekibi Personeline, • Kültürel, ticari veya sosyal bir fayda için veya yüksek lisans ve doktora öğrenimi görmek isteyen ve Milli Eğitim Bakanlığının izni ile yurtdışına gidenlere, • Spor, gezi, kültürel, ticari ve sosyal bir menfaat için Rektörlük, Dekanlık, Meslek Yüksek Okulu Müdürlüğü izni ile yurtdışına gidenlere verilir. Pasaport Defter ve Harç Bedeli Pasaport defter ve harç bedeli; vergi dairesi müdürlüklerine, PTT Şubelerine, anlaşmalı bankalara veya Gelir İdaresi Başkanlığına ait https://ivd.gib.gov.tr internet adresi üzerinden ödenebilmektedir. (Ödeme bilgileri sistem üzerinden görüntülendiğinden başvurularda ayrıca makbuz/dekont talep edilmemektedir.) Pasaport Defter ve Harç Bedeli Ücretleri * Belirtilen miktarlar 2021 yılı için geçerli olup, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığınca güncellenmektedir. Süre Harç ** Defter Toplam 6 Ay 227,20 TL 180,00 TL 407,20 TL 1 Yıl 332,10 TL 180,00 TL 512,10 TL 2 Yıl 542,20 TL 180,00 TL 722,20 TL 3 Yıl 770,20 TL 180,00 TL 950,20 TL 4-10 Yıl 1085,40 TL 180,00 TL 1265,40 TL **Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaportlar harç bedelinden muaftır. Pasaportun Kaybedilmesi Halinde Yapılması Gereken İşlemler Yurtiçinde İl veya İlçe Nüfus Müdürlüklerine, yurtdışında ise dış temsilciliklere bildirimde bulunulması gerekmektedir. Pasaportlarda Süre Uzatımı Pasaportlarda süre uzatımı yapılmamakta olup, her başvuruda yeni pasaport düzenlenmektedir.
|
15 dk |
|
10 |
SÜRÜCÜ BELGESİ BAŞVURUSU |
Sürücü Belgesi Başvurusu Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Alo 199 Çağrı merkezinden ya da randevu.nvi.gov.tr web portalı üzerindeki sürücü belgesi Randevu Sisteminden randevu alınarak nüfus müdürlüklerine bizzat yapılır. Sürücü Belgesi Harç, Değerli Kağıt ve Vakıf Ücretleri ve Ödeme İşlemleri Sürücü belgesi harç, değerli kağıt ve vakıf ücreti tutarları ile ödenebilecek banka hesaplarına https://randevu.nvi.gov.tr/pages/applicationprices web adresinden ulaşılabilir. Eski Tip Sürücü Belgesi Geçerlilik Süresi Eski tip sürücü belgeleri 31.12.2022 tarihine kadar geçerlidir. Sürücü Belgeleri Geçerlilik Süreleri C1,C1E,C,CE,D1,D1E,D ve DE sınıfı sürücü belgeleri 5 yıl, M, A1,A2,A,B1,B,BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yıl geçerlidir. Sürenin bitimini izleyen tarihten itibaren sürücü belgeleri geçersiz sayılır. Yurtdışından Alınan Sürücü Belgesinin Türkiye’de Geçerlilik Süresi Yurtdışından alınan sürücü belgeleri ile Türk vatandaşları 1 yıl, yabancılar 6 ay süreyle ülkemizde araç kullanabilmektedirler. Motorlu Taşıt Sürücü Kurslarından Alınan Sürücü Sertifikalarının Geçerliliği Sürücü sertifikalarının 2 yıl içerisinde sürücü belgesine dönüştürülmesi gerekmektedir. 2 yıl içerisinde sürücü belgesine dönüştürülmeyen sertifikalar geçersiz sayılmaktadır.
|
15dk |
|
11 |
EVLAT EDİNME |
Mahkeme yazı işleri müdürü tarafından iki örnek olarak gönderilen evlat edinme veya evlat edinmenin kaldırılmasına ilişkin mahkeme kararları aile kütüklerine işlenir.
|
10dk |
|
12 |
TANIMA |
Tanıma; babanın, nüfus memuruna, mahkemeye, notere veya konsolosluğa yazılı başvurarak resmi senette ya da vasiyetnamede çocuğun kendisinden olduğunu beyan etmesidir. |
15dk |
|
13 |
GAİPLİK |
Ölüm tehlikesi içinde kaybolan veya kendisinden çok uzun zamandan beri haber alınamayan bir kimsenin ölümü hakkında kuvvetli bir olasılık varsa, hakları bu ölüme bağlı olanların başvurusu üzerine, mahkeme bu kişinin gaipliğine karar verebilir. |
10dk |
|
14 |
VASİYETNAME BİLDİRİMİ VE İPTALİ |
Noter veya dış temsilciliklerimizce düzenlenen vasiyetname bildirimi, iptali, mirastan feragata ilişkin belge, ilgililerin yerleşim yeri veya nüfus kayıtlarının bulunduğu ilçe nüfus müdürlüklerine gönderilir. Haklarında vasiyetname düzenlenenlerin ölümü halinde, ilçe nüfus müdürlüğünce ilgili noter veya konsolosluğa bilgi verilir. |
4dk |
|
15 |
NÜFUS YAZIMINDA KAYIT DIŞI KALANLAR |
Nüfus yazımında kayıt dışı kalanlar, daha önce nüfus kütüğünde kayıtlı olup da, yeniden aile kütüğü oluşturulmasına ilişkin yöntemlerden herhangi birisinin uygulanması sırasında bildirimde bulunmamak suretiyle kayıt dışı kalmış olan kişilerdir.
|
10dk |
|
16 |
NÜFUS KAYIT ÖRNEĞİ |
Nüfus kayıt örneği, istenme nedeni ve hangi amaçla kullanılacağının belirtildiği yazılı istek olmadan verilemez. Ancak kişinin kimliğini kanıtlayan resmi bir belge ile şahsen başvurması halinde yazılı müracaat aranmaz. Nüfus kayıt örneklerinde, bunları istemeye yetkili olanlar tarafından açıkça ve gerekçeli olarak istenmediği takdirde, kimlik bilgileri dışında kişisel bilgilere yer verilmez.
Nüfus Kayıt Örneği İsteme ve Alma Yetkisi
Nüfus kayıt örneğini;
|
1dk |
|
17 |
ADRES KAYIT |
Adres bildirim yükümlülüğü ve şekli (1) Yerleşim yeri ve diğer adreslerin tutulmasında kişilerin adres beyan formundaki yazılı beyanı esas alınır. Bildirim nüfus müdürlüklerine, kurumlara ve dış temsilciliklere şahsen yapılır. Adres beyan formundaki bildirimler aksi sabit oluncaya kadar geçerlidir. (2) Yerleşim yeri adresi aynı konut olan ailenin ergin fertleri birbirlerinin yerine adres beyanında bulunabilirler. (3) Noterden verilen temsil yetkisini ve bunun kapsamını belirten yazılı belgeyi ibraz edenler, adres ile ilgili beyanda bulunabilirler. (4) Çocukların ve kısıtlıların adresleri veli, vasi, kayyım, bunların bulunmaması halinde, çocuğun büyük ana, büyük baba veya ergin olan kardeşleri ya da çocuğu yanında bulunduranlar tarafından bildirilir. (5) Velayet altında bulunan çocuğun yerleşim yeri adresi anne veya babasının adresidir. (6) Yatılı okul, hastane, huzur evi, yetiştirme yurdu, cezaevi, öğrenci yurdu gibi yerlerde kalanların adresleri ilgili kurum yetkililerince bildirilir. (7) Vesayet altındakilerin yerleşim yeri adresleri bağlı bulundukları vesayet makamınca nüfus müdürlüğüne bildirilir. (8) Engellilik, yaşlılık, hastalık gibi beyanda bulunmaya engel hali bulunanlardan yerine beyanda bulunabilecek yakını olmayan kimsesizlerin adres kayıtlarına ilişkin bildirimleri; muhtarlarca elektronik ortamda nüfus müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe, mümkün olmaması halinde ise kâğıt ortamında bulunduğu yerin nüfus müdürlüğüne yapılır. Bildirim süresi (1) Adrese ilişkin değişiklikleri; adres beyanı ile yükümlü kişiler ve kurumlar yirmi iş günü içinde, yerleşim yeri adresine dayalı hizmet almak üzere herhangi bir resmi kuruma yapılan müracaatlarda kurumlar, ilgili kuruma teslim edilen adres değişikliğine ilişkin beyan formu ile on iş günü içinde nüfus müdürlüklerine veya Genel Müdürlüğe bildirmekle yükümlüdür. (2) Yöneticiler ve müstakil konut sahipleri sorumluluk alanlarında bulunan yerlerdeki adres değişikliklerini, adres beyan yükümlülüğü olanlar ile birlikte takip ederek, yirmi iş günü içinde muhtarlara bildirmekten sorumludurlar. Yerleşim Yeri Belgesi ve Adres Bilgisini Alma Yetkisi (1) Adres bilgisini; a) Bakanlık, b) Kurumlar, c) Kaydın sahipleri, almaya yetkilidir. (2) Kanunun 44 üncü maddesinin birinci fıkrasının (g) bendinde kayıt örneği almaya yetkili olanlardan kimlerin yerleşim yeri ve diğer adres bilgisi alabileceği, kişinin yazılı beyanı ya da bu konuda yetki verdiğine dair vekillik belgesinin nüfus müdürlüğüne ibrazı halinde mümkündür. Bu belgeler nüfus müdürlüklerince ilgili dosyasında saklanır. (3) Milli güvenlik ve kamu düzenini gerektiren durumlarda yerleşim yeri ve diğer adreslerin verilmesi hususu Bakanlık tarafından belirlenir. Adres Beyanında Bulunmama Cezası 5490 sayılı Kanunun 50 inci maddesi uyarınca 2021 yılı için;
idari para cezası uygulanmaktadır. İdari Para Cezalarının Oranları 23/12/2019 tarihli ve 30987 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan 512 sıra no’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde 2019 yılı için “yeniden değerleme oranı” %22,58 olarak belirlenmiştir.5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesinin yedinci fıkrası gereğince idari para cezaları her takvim yılı başında geçerli olmak üzere o yıl için 4.1.1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanır. Bu suretle idari para cezasının hesabında bir Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz. Bu fıkra hükmü nispi nitelikteki idari para cezaları açısından uygulanmaz. |
5dk |
|
18 |
CEZAİ HÜKÜMLER |
Genel Hükümler İdari para cezaları ile ilgili olarak 30/03/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümlerine göre işlem yapılır. Gerçek Dışı Beyan Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. İdari Para Ceza Miktarları 1-Nüfus olaylarını bildirmekle görevli olup, bu görevlerini bu Kanunda belirtilen süreler içinde yerine getirmeyen kamu görevlilerine, fiil başka bir suç oluştursa bile, nüfus memurunun teklifi üzerine o yerin ilçe nüfus müdürünün kararı ile 80,00 TL idari para cezası verilir. İşlemlerde Kullanılan Formların Muhafazası Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Para Cezasını Gerektiren Haller 1-Kayıt düzeltme, boşanma ve soybağına ilişkin vb. kararları on gün içinde nüfus müdürlüğüne göndermekle görevli kılınan mahkeme yazı işleri müdürleri, Para Cezasının Tespiti Para cezaları 213 sayılı Vergi Usul Kanununda tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranına göre her yıl belirlenir. Tebligat İdari yaptırım kararı 11/02/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre ilgili kişilere tebliğ edilir. İdari yaptırım kararının ilgili gerçek kişinin huzurunda verilmesi halinde tutanakta bu husus açıkça belirtilir. İtiraz Para cezalarına karşı ilgililer tarafından yapılacak itiraz idarece yürütülen işlemleri durdurmaz. Buna rağmen itirazın: |
2dk |
|
19 |
ÇOK DİLLİ BELGELER
1-Doğum Kayıt Örneği ( Formül A ) 2-Evlenme Kayıt Örneği ( Formül B ) 3-Ölüm Kayıt Örneği ( Formül C ) 4-Evlenme Ehliyet Belgesi 5-Evlenme ile Soybağı Düzeltilmesi 6-Soyadı Verilmesi Bildirimi 7-Farklı Soyadına İlişkin Belge 8-Ahvali Şahsiye Cüzdanlarının Tanınması ve Güncelleştirilmesine İlişkin Sözleşme |
Vatandaşın talebini belirtir dilekçesi ile şahsen müracaatı yada konsolosluk aracılığı ile müracaat etmesi şarttır.
|
2dk |
|
20 |
KODLU BELGELER 1-Düzeltilmiş Doğum Kayıt Örneği 2-Evlenme Belgesi Örneği 3-Düzeltilmiş Evlenme Kaydı Örneği 4-Evliliğin Sona Erdiğine İlişkin Bildirim 5-Ölüm Belgesi Örneği 6-Düzeltilmiş Ölüm Kaydı Örneği 7-Tanıma Kaydı Örneği 8-Düzeltilmiş Tanıma Kaydı Örneği 9-Yaşam Belgesi 10-Vatandaşlık Belgesi |
Vatandaşın talebini belirtir dilekçesi ile şahsen müracaatı. |
2dk |
|
Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: İkinci Müracaat Yeri:
İsim :SİNAN YILMAZ İsim : Nurbaki YALÇIN
Unvan :NÜFUS MÜDÜRÜ Unvan : KAYMAKAM
Adres :NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ Adres : KAYMAKAMLIK
Tel :0464 311 34 19 Tel : 0464 311 30 17
Faks : 0464 311 34 19 Faks : 0464 311 36 80
E-Posta :derepazari53@nvi.gov.tr E-Posta :